Glögg :)

Idag tog jag och Kevin en utflyktsdag till Ikea för att jag behövde köpa glögg. Alex, som per definition är kulturell eftersom hon är fransyska, är inte särskilt begeistrad över det svenska köket, och i synnerhet inte över vår alkohol. Däremot har hon ett gott öga för svenska män:

 

I don’t know about the Glögg, but maybe one of those Billys?


Jag har redan ett harem av bokhyllor på mitt rum, så jag beslutade att glögg vore en bättre stämningshöjare i mitt hem än en Billy. Det blev sex. Flaskor. Glögg.


Tänkte bara nämna lite kort att jag, Alex och fröken Julie besökte Schwetzinger Schloss i helgen. Mitt spontana intryck när vi kom dit var att det såg mer ut som ett stort hus än ett slott, men med trevligt sällskap spelar det ingen större roll.


Julie och Alex.

MN


Kommentarer
Postat av: pappa

hoppas vi får träffa några av dina vänner i helgen!! ses snart!! :-)

2010-10-28 @ 00:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0