Familj på besök.

Förklarade för systra-mi att Alex förmodligen är den roligaste jag vet. Delad första med Malin. Så utbrister min syster: Men hallå?! Carolina då?

Och ja, det är lite som att jag förmodligen har de roligaste vännerna i världen. Jag själv är den där passiva personen som liksom går bakom och uppmärksammar det roliga och ser till att det blir känt för världen. Och jag tar uppgiften på allvar, så till den grad att jag skrivit ner en lång rad Carolina-citat i en bok med en åsna på. Smakprov ur boken:

(Dikt, Carolina Asp, 2002)

Garagets dörr suger kuk. Mormor äger en kuk. Den är morfars.

Sedan tror jag det var Carolina som berättade om en gång när hon var ute och gick på stan med sin pappa. Bakom dem går en dam med en tax. Plötsligt släpper pappan väder ganska ljudligt, och vänder sig om till damen och säger: Ursäkta damen, jag tror jag sköt av benen på din hund.

Försövrigt är min familj på besök, men de har så fruktansvärt dåligt inflytande på mig att jag försöker umgås med dem med måtta. Syster svär, papsen pratar svyska och använder ord som scheißeschön istället för skitfin. Mor är gammal och förstår inte varför ungdomarna "går på lokal". Vad gör man där? Så sent? Vadå för slags dans?

MN






Kommentarer
Postat av: Gamla Mamsen

Na hör mal! Jag och gammal? Aldrig !!! jag förstår bara inte att du plötsligt går ut och dansar med främmande människor, tom utlänningar. Det var ju inte så länge sen du inte gillade att dansa alls vill jag minnas.

2010-11-02 @ 01:57:56
Postat av: Carolina

hahahahahahahahahahahahahahahahaha pinsamt!!!! jag var inte normal på den tiden och det har ju inte blivit bättre med tiden heller. detta gjorde min dag!! tack!!! hahahaaaaaa

2010-11-02 @ 09:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0