Varannan vatten

Åh Carolina, jag hoppas du minns hur busiga vi var på tysklektionerna när vi sa Scheisse istället för Ich heisse! Och hur vi liksom tyckte att vi var bättre än alla andra, för hur svårt kan det vara att säga neugierig liksom?!

Om man nu hittar en kille som är vacker som en dag och man tänker att "honom skulle man ha". Hur tänker man då egentligen? Ha till vadå? Prydnad? Nej, jag ska hitta mig en ful man att gifta mig med. Jag är ju så politiskt korrekt när det gäller allt det andra redan[1] så nu ska jag visa att det är insidan som räknas. Och med det sagt är jag per definition ful, för söta tjejer säger inte sådant.

French Night igår var trevligt men inget extraordinärt. Klädseln skulle gå i franska färger och ett tag kände jag en stark lust att slå på stort och köpa mig en röd basker och kanske något blått till. Men jag lugnade ner mig och köpte bara ett blått sidanband som jag knöt om midjan och matchade med något gammalt och något lånat. Sedan drack jag varannan vatten, som jag förövrigt försökte lära ut till fransk- och tyskfolket. Det ignorerades big time såklart.

Bra med kvällen var att 1. Jag fick lära mig hur man öppnar en vinflaska med en sko, och 2. Jag fick lära mig hur man öppnar en ölflaska med en bit papper.

I morgon ska jag på utflykt till Heidelberg som tydligen ska vara en anrik och vacker stad, som vår kära drottning för övrigt kommer ifrån. Måste komma ihåg att ladda batteriet till kameran så kanske det kan komma upp någon bild.

Så brann det i mitt hus häromdagen också. Typ fem brandbilar stod utanför fönstret och två eller tre ambulanser. Det var vatten över hela gatan och de bar ut ett par personer med bår, men annars verkar allt vara okej. Eftersom mitt fönster vetter åt fel håll fick jag komma in till brasilianaren som bor mitt emot. Jag har inte träffat honom innan (jag är ju inte hemma så mycket) men han var hur rar som helst. Vi ska dricka vin någon kväll är det bestämt. Tänk att så fungerar det ju inte direkt i Sverige...

Varför uppskattar ingen mitt germs-skämt?

MN



[1] Lagom utländsk, lagom mycket uppväxt på landet, samma värderingar som man fick lära sig på Alla lika, alla olika i skolan.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha jag minns inte! Men jag minns att vi tyckte att vi var bättre men det var vi ju också! Första tyskprovet glömde jag bort att vi hade och kom utan att ha pluggat någonting och fick MVG. Känn på den liksom. Fleißig är för övrigt ett ord som gett mig många skratt.

2010-10-01 @ 18:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0