Fallstudien

Lovade Alex dyrt och heligt att jag skulle gå till biblioteket och studera idag. Hon tänkte nog att jag skulle lära mig lite mer om Minzberg, Herzberg och Hofstede, men jag hade större ambitioner än så. Jag ämnade nämligen att empiriskt bedriva en fallstudie, för att se vilka faktorer som har påverkan på tyskarnas diciplinerade koncentrationsförmåga. (Läs: hur man bäst raggar på ett tyskt bibliotek.)

 

Den trogne läsaren[1], minns kanske att jag i ett tidigare inlägg avslöjat min plan att helt enkelt nyttja min kvinnliga charm, men jag valde i stället en helt annan ansats.

 

Nyss kommen från gymmet anlände jag till slottet iklädd converse, leggings och tjocktröja. En diskret approach skulle underlätta en mer objektiv observation och på sätt stärka studiens interna validitet, tänkte jag.

 

Döm av min förvåning när jag inte kom längre än till entrén, då plötsligt en ung tysk kommer fram till mig och frågar hur man håller sina skor så vita.

 

Man köper nya, sa jag.

 



[1] Typ mamma.



Kommentarer
Postat av: Carolina

Du borde börja skriva krönikor! Eller kåseri eller vad skillnaden nu kan vara. Du skulle passa perfekt! Jag vill se dig vara krönikör (eller kåserikör haha) i någon tidning inom snar framtid!

2010-11-12 @ 19:52:54
Postat av: Mia

2010-11-12 @ 21:27:58
Postat av: Mia

Carolina, du är så rar så jag nästan vill gråta lite!

2010-11-12 @ 21:29:56
Postat av: Morsan

Carolina har helt rätt!

Tänka sig att börja dagen med redogörelsen om hur Tyskar raggar på universitätsbibblan. Speciellt med tanke på att morsan och lilla syrran har lagt ner timmar, ja en hel dag, för att hitta nya, vita Converse i barnstorlek till lilla Mia i Tyskland.

Men romantiskt är något annat!

Har du tänkt på att ideen skulle kunna säljas som reklamupplägg. Du kan kanske göra stora pengar på det.

2010-11-14 @ 11:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0