Min glädje är stor, men själv är jag för liten!

Tack vackra Carolina för att du påminde mig om Fleißig! Hahaha, jag döööör! Här kommer en Carolina till:

Påväg till Hultsfred.

M: Det är kul med sådana där nätstrumpbyxor. Carolina, du ser ut som kassler.
C: (skitarg): Nej, jag är lammkött!

Det sista jag lovade mamma innan hon vågade lämna mig ensam bland tyskarna var att jag skulle äta ordentligt. Så, hur har det gått? Inte bra alls tyvärr. Lidl är standard här och de har ungefär samma utbud som hemma, inklusive svenska köttbullar och dammsugare. Tyvärr kommer inte jag och Lidl så väl överens utan de få gånger jag handlat där hemma har jag liksom tvingats kompletteringshandla någon annanstans. Aldi och Netto har ungefär samma utbud, exklusive svenska köttbullar och dammsugare, så det har utgjort ett problem.

Så min glädje var stor när jag hörde ryktas att det skulle finnas en supermarket alldeles i innerstan. Idag hittade jag den, och det var fantastiskt. Nu ska jag laga svensk mat till Kevin och Alex; tacos. (Jag och Ylvalie har redan haft en diskussion kring det och jag tänker helt sonika stänga av öronen om någon kommer med löjliga argument som Men, det är väl mexikanskt?.)

Nu blir det fredagsmys med Kevin, Alex och Michael!

MN





.


Kommentarer
Postat av: morsan

Och vem är Michael, om jag får fråga?

Själv äter jag precis fläskfilé med potatisgratäng och hemmagjord lignonsylt (inte att Pappa följde med till skogen, han gör allt för att slippa tom lägga lillfingret mellan lastbil och stålplåt). Matlagningen är ett litet problem här hemma just nu. Jag gör grovjobbet och Pappa gör finliret, lagom roligt kan jag säga. Och nu, vad är kvar efter en helt underbar måltid? Disken! Jag vet precis varför jag avskyr att befatta mig med matlagning överhuvudtaget. Först en massa jobb och sedan står man där med ett berg med disk. Och sedan är det bara att göra om dag efeter dag. Nej, det är ingenting för mig!

Men Tacos är väl ursvenskt, precis som Pizza och Kebab och Hamburgare med "Pinnar" och naturligtvis fredagsmys.

Men glömm inte att du har en jättetrevlig marknad med en riktig bra slaktare och grönsakshandlare på Marktplatz, bakom byggropen.

2010-10-02 @ 16:21:56
Postat av: Carolina

Haha åh herregud. Jag har sagt så mycket klokt i mitt liv. Och tacos är svenskt. Det vet ju alla. Vi äter det ju på svenskt vis ändå så. :)

2010-10-02 @ 19:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0