Ctrl+Alt+Sup

Tänk att de bästa föräldrarna, dem fick jag! Och för det mesta förtjänar jag dem, för oftast är jag en skötsam dotter som är ambitiös med studierna och vet att uppföra mig som folk. Men i morse fick man förbarma sig över mina arma föräldrar, för i natt drack deras äldsta dotter öl i Tyskland och slog sönder båda sina framtänder. Jag väntade mig kraftiga förebråelser men mina föräldrar fungerar inte så, vilket jag faktiskt borde vara medveten om vid det här laget. För mamma, hur var det nu med att stoppa Tom&Jerry-kex i freestylen? Det är okej eller?[1] Pappa klär bättre i rollen som ansvarsfull förälder:


”Du borde ta det lugnare. Jag minns åtminstone varje gång jag tappar bort mitt pass.”


Tack och lov lyckades jag hitta en tandläkare som hade tid för mig redan idag, så nu har jag två nya temporära tänder. Om tio dagar ska jag tillbaka för att få nya på rikt.


Eftersom jag sällan har besök har jag bara två glas, och då blir det problem när man är fler än två personer. Därför fick övriga gäster själva finna lösningar på problemet under gårdagens förfestande, och det visar sig att det går minst lika bra med en kastrull. Kevin är ambitiös och vill lära sig svenska, så David lärde honom en funktionellt användbar mening:


”Jag dricker vodka ur en kastrull.”

Som Zingo och Hojt, fast roligare.


David tyckte att jag skulle beskriva hur stor ölen är här, i jämförelse med mig. Om vi mäter öl och personer i liter så är jag cirka 47 öl. Blev det rätt?


Nu sitter vi hemma och svenskar oss; äter köttbullar med makaroner, lyssnar på Spotify och mår som vi förtjänar.

 

MN

 

 

 



[1] Jag var fyra år och tyckte det var roligare att smula sönder kex än att lyssna på barnsagor.


Kommentarer
Postat av: Malin

Men herregud plutt! Nu bräcker du ju tillochmed mig i bravader. Tänk om du hade haft en sjuksköterska där när det hände...

2010-10-09 @ 08:51:52
Postat av: Carolina

Haha Mia! Vad härligt!

2010-10-09 @ 10:53:34
Postat av: Tim

Dom där ölen, är det 33cl eller 50cl?

2010-10-09 @ 17:12:33
Postat av: Elin

Bättre slå sönder framtänderna när man gör något roligt än när man, t ex, står och gräver i ett lik. Men allmänt är det ganska dumt. Ska vi bilda klubb på det?



Och förresten, hur länge ska du vara där nere nu igen?

2010-10-10 @ 15:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0