Keine Octoberfest für mich.

Nu, Mamma och Pappa. Nu behöver ni inte vara oroliga över mig alls. Det är lördagskväll och jag har pluggat hela dagen, endast tagit paus för att ”tillfredställa mina grundläggande behov”[1], gymma och se några avsnitt av Halv åtta hos mig. Jag har alltid gjort orealistiska studieplaneringar, men jag borde nog ha insett tidigare att det skulle bli svårt att ta igen 7,5 hp grundläggande finansiering på en helg.

 

Tänkte skriva att ”det är jag i ett nötskal” men jag har just kommit till insikt om att jag förmodligen har använt yttrycket felaktigt hela tiden. Eller, vad betyder det egentligen? Jag tycker det är så pinsamt att jag inte ens vågar skriva vad jag tror, är det jag i ett nötskal? Som när jag insåg att Lysekil inte alls låg på Norrlands östkust…

 

Däremot har jag tänkt på att när man har kaviar eller majonnäs på äggen, så har man liksom ägg på ägg!



MN



[1] Studieteknik med Eddy, SvA, 2005


Kommentarer
Postat av: Eddy

Tänk vad en del saker kan fastna i minnen!!



En trevlig, välskriven blogg du har, med en stor portion humor.

2010-10-27 @ 16:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0