That's shit!

Nästa tisdag ska jag och Alex delta i något som kallas International Running Dinner. Vi kommer att laga en förrätt, huvudrätt eller efterrätt tillsammans och sedan springa runt i Mannheim för att åtnjuta ytterligare två rätter i någon annans hem. Jag tror att det kommer bli riktigt rart, det där!


Sedan har jag en pub crawl att se fram emot nästa vecka också. Jag tror det var fem pubs som skulle besökas och på varje ställe får man en öl och en shot. Hur nu det ska gå för lilla mig…


Och så var det ju det här med Octoberfest i München. Jag vetetusan om jag orkar åka dit men det är ju nästan som att jag måste. Tydligen är det 200års-jubileum också, så det vore ju lite träligt av mig att inte åka dit när jag ändå befinner mig i rätt land och sådär.


Det som är ännu lite jobbigare: jag har råkat ordna så att jag läser någon finansierin II-kurs. Men jag har liksom inte läst någon finansiering I. Vilket innebär att jag har ca 700 sidor i en tjockisbok som jag måste läsa innan jag ens kommer förstå vad tusan den där professorn pratar om på föreläsningarna. Det känns lite retligt.


Till pojkarna hemma: Alex satt och kikade på mina facebook-vänner och blev lite avundsjuk över det ambitiösa utbudet av vackra mansgestalter som lever i det kyliga Norden. Nu har vi som bestämt att hon ska komma och hälsa på. Och jag ska givetvis åka till Paris och lära mig ett och annat om vin och sådant där som är bra i hennes land. Livet är allt bra härligt ibland va?


En tysk sak som är lite lurig är att vattnet är så himla dyrt här. På gymmet måste man köpa till någon konstig vattenautomattumstämpelsak för att kunna dricka. Och på krogen är det typ dyrare med vatten än med shot. Fransmännen är lika förbryllade som jag; de står och ropar Wassör Bittö åt bartendern, men inte hjälper det. That’s shit, som Alex skulle säga.


MN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0