Running Dinner och Pub Crawl

Running Dinner i tisdags blev precis hur bra somhelst! Jag och Alex lagade förrätt på fransk-svenskt vis: quiche lorraine, crepes och toast skagen. Det var lite klurigare än jag trodde att hitta rätt ingredienser men kalles kaviar (från IKEA) fungerade bra som substitut för löjrom och det blev tillslut ett ganska pråligt matverk. Självklart serverades det franskt vin till det.

Därefter tog vi spårvagnen till huvudrätten, som var bayersk och god. Weisswurst, kartoffelsallat, brezel och öl, givetvis. Helt ofranskt råkade vi sedan bli lite tidiga till desserten och eftersom området var lite skumt gömde vi oss i ett trapphus och öppnade en flaska vin medan vi väntade. Dessertfolket var supertrevliga och bjöd på tiramisu (min favorit) och ungefär alldeles för mycket "riktig" tequila. Efter det fortskred kvällen i en dimma på Zapatto, English Night. I onsdags mådde jag mindre bra.

Med anledning av ovanstående var jag mindre än lagom taggad för Pub Crawl igår. Men har man köpt biljett får man se till att närvara och det blev faktiskt en riktigt rar kväll. Vi delades in grupper och fick ansiktsmålning och t-shirts.

Jag antar att alla känner till att ju mer öl man dricker desto fullare blir man. I huvudet, i magen, i blåsan. Och jag tycker att bilden nedan, som visar Mannheims Wasserturm, säger: "Behövde du inte urinera innan så lär du behöva göra det nu". Så det gjorde vi, men jag säger inte var.



Vi sjöng svenska schnappsvisor och vi lekte lekar.

Tysk: Line up, we're playing a game. *visselpipa*
Mia: Shit, ställ dig i ledet, tyskarna menar allvar!

Sedan avslutades allt med fest på slottet, för så gör man ju här i Tyskland.

Men jag uppförde mig väl och drack med måtta, faktiskt. En lagomkväll som blev väldigt väldigt bra.

"Systembolaget" :)


Jag trivs bra här, väldigt bra. Det enda som verkligen saknas mig är mina vänner hemma i Sverige. Någonstans måste jag ha gjort någonting rätt, för jag har tamejtusan världens bästa vänner. Lyckliga jag!

MN



Kommentarer
Postat av: Anna

Hej syster! Kan sitta och skratta för mig själv när jag läser dina blogginlägg. Du är för skön och jag ser framemot att komma och se hur du har det. Du verkar ju i alla fall ha det helt okej ;)



Ses snart!



// Anna

2010-09-24 @ 20:31:19
Postat av: Morsan

Det låter ju riktigt bra. Jag blir så glad! Hur är det nu med Brezl, gillar du "kringlorna". Du tyckte ju de såg konstiga ut i början. Pappa och jag var på konsert i fredags och såg en kille, Simon Lynge, en grönlänning. Han kommer att spela i Mannheim på Alte Feuerwache den 20 okt. Du borde gå dit. En underbar röst och så vackra låtar!

Jag är kär (men han är ändå för ung för mig ;) )

2010-09-26 @ 16:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0